2010. október 20., szerda

Számológép és álom, avagy a matematika és a tudatalatti

Egy érdekes bejegyzést találtam a logout.hu-n, Yutani tollából:

"Tegnap éjjel volt egy álmom, amin elgondolkodtam, és érdekes következtetésre jutottam.
Az álom arról szólt, hogy ellátogattam egy korábbi munkahelyemre, és az egyik volt kollégámmal beszélgettem. Szóba jött a fizetése, és ő az egy napi fizetését mondta nekem. Elővettem egy számológépet, hogy felszorozzam és így megkapjam az egy havi fizetését, de a számológép láthatóan rosszul számolt, hibásan működött. Elővettem a telefonomat, hogy azzal számoljam ki, de az sem működött rendesen, így nem tudtam kiszámolni az egy havi fizetést, hogy összevethessem az enyémmel.
Reggel felébredve és végiggondolva rájöttem, hogy az álombeli számológép csakis akkor ad helyes végeredményt, ha én a műveletet fejben elvégzem! Mivel az agyam nem tudatos állapotban volt, a tudatalattim úgy küzdötte le a nehézséget, hogy hibás működéssel ruházta fel a számológépeket, így kerülve el az eredmény megadását. Én álmomban ezt elfogadtam (a hibás működést), így a beszélgetés folyt tovább.
Mivel láttam moziban az Eredet című opuszt, össze is tudtam kötni a felismerésemet a filmmel: onnan tudod, hogy ébren vagy, ha beütsz bármilyen műveletet bármilyen számokkal a számológépedbe, az jó eredményt ad.
Az én álmomban a kiszámítandó érték 20 x 21.000 lett volna, de álomban ezt sem volt képes a tudatalattim kiszámolni (pedig elég egyszerű), és inkább egy másik utat választott a probléma megoldására."

(forrás: logout.hu)

Nincsenek megjegyzések: