2010. január 2., szombat

Interjú Sasvári "Angelday" Józseffel

Sasvári "Angelday" József blogger, a Plastik média szerkesztője, RPN és iPhone-kedvelő továbbá hobbifutó nyilatkozott a Számológép Blognak.

- Szia Angelday! A blogodban (plastik.hu) olvastam régebben, hogy van/volt egy HP48GX grafikus számológéped. Kevés ember vágya egy grafikus számológép, téged mi vitt rá, hogy vegyél egyet?
- Amikor annak idején 1997-ben vásároltam magamnak egy ilyen készüléket, alapvetően egy programozható, menő számológépet akartam. Csak később derült ki, hogy a HP48GX valójában RPN (Reverse Polish Notation) logikával működik.

- Könnyen megbarátkoztál az RPN üzemmóddal?
- Akkor már programoztam Assemblyben, nem okozott gondot a megértése, sőt, annyira megszerettem, hogy azóta is RPN számológépet használok.

- Látsz valamilyen filozófiát az RPN mögött?
- A számítógépek agya sokkal jobban hasonlít erre.

- Írtad, hogy sokat puskáztál a grafikus számológépeddel. Előfordult, hogy lebuktál?
- Ilyet írtam volna? Mindent tagadok! Egyébként olyan valóban megtörtént, hogy egész este a statisztika puskát gépeltem a számológépbe és még lefekvés előtt hirtelen lemerült az elem, odaveszett az egész addigi munkám. Akkor arra gondoltam, hogy inkább tanulnom kéne.

- Használod még olykor a grafikus számológéped? (Ha még megvan.)
- Nincs rá szükségem.

- Szerinted az iPhone-ra és más kütyükre telepített számológépek legyőzhetik előbb-utóbb a dedikált zsebszámológépeket?
- A szoftveren múlik, természetesen igen, hiszen a vas ugyanaz. Az érintőképernyőkkel gyakorlatilag bármi leképezhető. Én magam is egy remek RPN logikán alapuló kalkulátort használok iPhone-on.

- Nagy Gábor "graphing calculator" programja megvan az iPhone-odon?
- Kipróbáltam, de nem használom, mert nincs már rá szükségem.

- Hallottál már korábban a Számológép Blogról?
- Nem hallottam, de most megnéztem.

- Köszönöm az interjút!

Nincsenek megjegyzések: